Jak zapobiegać przeziębieniom?

Okres przejściowy między zimą a wiosną sprzyja przeziębieniom. Zróżnicowane temperatury, chlapa na drogach, deszcz połączony czasami ze śniegiem – takie czynniki sprawiają, że o chorobę nie trudno. Warto zatem zastanowić się, co pomoże uniknąć zachorowania i wzmocnić odporność. Kluczowe znaczenie mają witaminy. Zapewnimy je naszemu organizmowi przede wszystkim zachowując odpowiednią dietę.

źródło: megapedia.pl

źródło: megapedia.pl

Bardzo duże znaczenie ma między innymi witamina A. Pozwala chronić przed infekcjami układ oddechowy i zwiększa jego odporność. Poza tym działa również na stan skóry oraz wzrok. Aby wzbogacić dietę o tą właśnie witaminę, należy sięgnąć po różne warzywa, na przykład marchew, brokuły, szpinak, dynię czy pomidory. Witaminę A zawierają również ryby morskie.

źródło: vns.pl

źródło: vns.pl

Kolejna witamina pomagająca zachować dobre zdrowie to witamina B2. Jej właściwości pomagają regulować w wzmacniać pracę układu nerwowego oraz układu odpornościowego. Poza tym odpowiada za dostarczanie energii do komórek. Witaminę B2 można wprowadzić do diety za pomocą fasoli, groszku czy brukselki. Jej źródłem są również takie produkty jak wątróbka, ryż brązowy czy płatki owsiane.

źródło: zdrowiewnaturze.wordpress.com

źródło: zdrowiewnaturze.wordpress.com

Jedną z najważniejszych witamin jest oczywiście witamina C. Odpowiada ona za ochronę organizmu przed wolnymi rodnikami, wzmacnia naczynia krwionośne i pobudza produkcję czerwonych krwinek. Wpływa również na poprawę odporności. Witaminę C można znaleźć w cytrusach, natce pietruszki, szpinaku oraz również w papryce. Zachowywanie tak zróżnicowanej diety z pewnością zminimalizuje ryzyko zachorowania.

Dodaj komentarz