Dieta oczyszczająca z toksyn – czy naprawdę działa?

Ciągłe zmęczenie, trudności z zasypianiem i koncentracją, zniechęcenie, a do tego dokuczliwe dolegliwości ze strony układu pokarmowego, niekończące się infekcje i wypadające włosy. Znasz te objawy, ale nie wiesz skąd się biorą? To może być wina szkodliwych substancji, które wdychasz razem z powietrzem, przyswajasz z posiłkami, a nawet podczas zabiegów pielęgnacyjnych i przyjmowania leków. Jak się ich pozbyć? Zacznij od diety, która wspomaga oczyszczanie z toksyn.

„Dlaczego ja?”

Takie pytanie zadaje sobie większość z nas, kiedy nagle dotykają nas dolegliwości zdrowotne, choć wydawało nam się, że nasz tryb życia jest OK. Niestety, przed toksynami nie da się uciec, bo – jak wspomnieliśmy na wstępie – toksyny są wszędzie. Jeśli zastanawiasz się, dlaczego Twój organizm wcześniej „nie protestował” przeciw nim, wyjaśni Ci to ekspert. Organizm jest „zaprogramowany” do samoczynnego oczyszczania się z toksyn, ale im wyższe jest ich stężenie, tym bardziej obciąża to narządy odpowiedzialne za ten proces (m.in. wątroba, nerki, układ trawienny, płuca, skóra). To podnosi ryzyko występowania pewnych chorób, a także prowadzi do zaburzeń przemiany materii. Konsekwencje? Nadwaga i otyłość – wyjaśnia Katarzyna Payerhin, dietetyk Naturhouse – Chociaż przed wieloma szkodliwymi substancjami nie możemy uciec, to dzięki przemyślanym zakupom produktów codziennego użytku i odpowiedniej diecie, możemy w skuteczny sposób wzmocnić organizm, co sprawie, że wrodzone mechanizmy oczyszczania będą wystarczająco skuteczne.

Oczyszczanie z toksyn – podstawowe zasady

Ponieważ zimą nasz metabolizm zwalnia, jesteśmy też bardziej „nasyceni” toksynami. Wniosek? Jeśli chcesz, żeby lato było udane – wiosenna zdrowa dieta oczyszczająca z toksyn to podstawa! Skąd wiedzieć, jak powinien wyglądać Twój zdrowy „detoks”? Skonsultuj się z dietetykiem. Nie masz pewności, czy potrzebujesz takiej diety?

Zacznij od prostych zmian:

  • jedz pięć posiłków dziennie w regularnych odstępach (około 3 godziny przerwy),
  • pij odpowiednie ilości wody – wypracuj sobie nowy nawyk: 2-3 łyki co 15-20 minut przez cały dzień,
  • zadbaj o obecność warzyw w każdym posiłku,
  • jedz owoce dwa razy dziennie,
  • pszenne pieczywo zamień na żytnie/graham,
  • unikaj nieznanych produktów spożywczych,
  • wyeliminuj gotowe słodycze, fast foody, dania typu instant, gotowe mrożonki, konserwy, kolorowe i gazowane napoje…

… i oceń rezultaty po dwóch tygodniach – nic nie przekonuje tak jak doświadczenie „na własnej skórze”.

Dodaj komentarz